مأموریت راهبردی رایزنان فرهنگی آغاز شد/ صادرات صنایع‌دستی ایران به پنج کشور هدف

در نشستی با حضور مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی، برنامه‌های عملیاتی توسعه صادرات صنایع‌دستی ایران تشریح شد و رایزنان فرهنگی جدید کشور مأموریت یافتند تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و هنری و شناسایی بازارهای هدف، حضور صنایع‌دستی اصیل ایرانی در صربستان، کنیا، پاکستان، سوئد و سریلانکا را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در جلسه‌ای که با هدف تدوین راهبردهای عملیاتی برای توسعه صادرات صنایع‌دستی برگزار شد، فرزاد اوجانی، مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی، با رایزنان فرهنگی جدید دیدار و گفت‌وگو کرد. 

این رایزنان، که به‌زودی به کشورهای صربستان، کنیا، پاکستان، سوئد و سریلانکا اعزام خواهند شد، مأموریت یافته‌اند تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی و هنری ایران، فرصت‌های کم‌ریسک و ارزش‌آفرین در زمینه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و هنری را در کشورهای هدف شناسایی و عملیاتی کنند.

در این نشست، بر اهمیت شناخت بازارهای بین‌المللی، شناسایی نمایشگاه‌های معتبر و معیارهای حضور موفق در آن‌ها و نیز ایجاد ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران بالقوه برای برگزاری نشست‌های تجاری تأکید شد. 

رایزنان فرهنگی موظف شدند علاوه بر ارزیابی کیفیت و قیمت مواد اولیه و تجهیزات موجود در بازارهای هدف، مزیت‌های رقابتی ایران نسبت به رقبایی چون هند و چین را تحلیل و گزارش دهند.

همچنین، راهکارهای ورود به بازارهای جدید شامل حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پلتفرم‌های دیجیتال و مارکت‌پلیس‌های محوری مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد محتوای تصویری و اطلاعاتی باکیفیت صنایع‌دستی ایران در اختیار رایزنان قرار گیرد تا زمینه گسترش صادرات و معرفی اصالت و ارزش هنری صنایع‌دستی کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1404071001112
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha